Poročilo iz delavnice »Building the Ultimate back: From Rehabilitation to Performance« by Stuart McGill, PhD

V soboto, 24., in nedeljo, 25.2.2018, je Slovenijo obiskal eden največjih strokovnjakov za hrbtenico brez bolečin na svetu: dr.Stuart McGill. Častni profesor univerze v Waterloo-ju, avtor številnih knjig na temo odpravljanja bolečin v hrbtenici in ustanovitelj spletnega portala BackFitPro.com je na Fakulteti za šport pripravil zelo zanimivo dvodnevno predavanje s praktičnimi delavnicami.

 

Dr.Stuart McGill je 32 let vodil laboratorij in eksperimentalno kliniko za preučevanje mehanizmov in vzrokov za bolečine v hrbtu, načine rehabilitacije za paciente s takimi bolečinami in metode za izboljšanje dosežkov po odpravi bolečin v hrbtu. Iz vrhunskih športnikov, ki so jim bolečine v hrbtenici ustavile kariero, je naredil superšportnike, ki so po odpravljenih bolečinah v hrbtu začeli podirat svoje in tuje rekorde.

 

Delavnice sem se udeležil tudi sam. V dveh dneh je dr.McGill zelo podrobno predstavil najpogostejše vzroke za bolečine v hrbtenici, svoj način diagnostike pacienta, temeljne vaje za krepitev jedra telesa, poučevanje »hrbtenične higiene« in nadaljevalne metode, za ustvarjanje (kot temu sam reče) »ultimativne hrbtenice«.

 

Metode dr.McGilla se od drugih kinezioloških, trenerskih ali fizioterapevtskih razlikujejo predvsem v tem, da zelo redko posega po vajah s fleksijami in ekstenzijami v katerikoli ravnini. V večini primerov zagovarja jedro kot čvrsto celoto, ki vzdržuje nevtralen položaj hrbtenice in s tem onemogoča položaje, v katerih pride največkrat do poškodb. Ta način si veliko strokovnjakov napačno razlaga, saj mislijo, da na tak način omejujemo gibljivost in izzivamo poškodbe, ki nastanejo zaradi zakrčenosti določenih mišičnih skupin. Vendar je tako razmišljanje napačno. Dr.McGill podpira gibljivost v ekstremitetah, jedro pa naj ostaja čvrsto in elastično, saj lahko le na tak način proizvede največjo moč in prenese največje obremenitve brez nevarnosti poškodb.

 

Veliko govora je bilo tudi o »hrbtenični higieni« saj vadečemu nič ne koristi izredno močan trup in popoln 3 minutni plank, če si 3x na dan zobe umiva v sključenem položaju in svojega otroka dviguje iz tal ne, da bi upognil kolena in za dvig uporabljal zadnjico in noge. Vadečemu je potrebno te gibe v podzavest in mu tako »reprogramirati« možgane, da bo vsa dnevna opravila počel s pravilnim (varnim) položajem trupa.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja